loading...
akhbar tecnolozh11
saqar بازدید : 40 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

اگر شما به تعقیب یک راهنمای کامل طراحی وب سایت مجانی برای خویش هستید، این مقاله را می پسندید.

این یک آموزش گام به گام و ساده است که پس از خواستن آن میتوانید طراحی تارنما با وردپرس را از پایه در کمتر از ۲ ساعت بیاموزد و به ساخت وبسایت های رایگان بپردازد.

در واقع شما در این مطلب قدم به قدم یاد میگیرید که چگونه یک سیستم مدیریت وبسایت پسندیده برای خویش پیدا کنید، سپس قالب مربوط به کار خود را روی آن پیاده سازی کنید و در پایان تارنما خود را مدیریت کنید.

 

همچنین در این راهنما کوشش کردم کمتر از واژه های تخصصی طراحی وبسایت کاربرد کنم لغایت برای شما مشکلی قبل نیاید.

 

۳ مرحله اصلی در این راهنما

۱. پلتفرم پسندیده برای طراحی وبسایت خویش را انتخاب نمایید.

۲. اسم دامین و میزبان سایت خود را برگزیدن کنید.

۳. وبسایت خود را نصب، طراحی و ویرایش کنید.

 

 

#قدم اول: پلتفرم مناسب برای طراحی وبسایت خود را گزینش نمایید.

قبل از اینکه شما در مورد طراح و نام پهنه خویش نگران باشید، شما باید تصمیم بگیرید که چه پلت فرمی را برای ساخت وب سایت خود بکار می گیرید.

 

منظور من از پلتفرم چیست؟

خب، زمانی که من در سنه ۱۳۸۸ شروع به طراحی وبسایت کردم، بسیاری از سایت های با استفاده از HTML (کد)، CSS و حتی فلش ساخته می شدند. این موعد بسیاری را برای یادگیری ساخت وبسایت از من گرفت.

 

به همین دلیل اکثر مردم هنوز هم اندیشه می کنند ساخت وب سایت از پیش درآمد سخت است و یا احتیاج به مقدار زیادی از چیرگی های برنامه نویسی و طراحی دارد. – البته این الی حدی صحیح است ولی برای طراحی هر وبسایتی نه!

 

در سال ۲۰۱۶، سیستم های مدیریت درونمایه (CMS) مانند وردپرس وجود دارند که ایجاد یک وب سایت را برای همه دست یافتنی کرده اند.

 

به عبارت ساده، یک سیستم مدیریت درونمایه (یا پلت فرم ساخت وب سایت)، یک بستر کاربر پسند برای ساخت وب سایت و مدیریت محتوای آنلاین آن، به جای به کارگیری یک دسته از صفحات کدنویسی شده است.

 

سه پلتفرم دوست داشتنی ساخت تارنما در سال ۲۰۱۶

popular-website-platforms

 

همانطور که شما می توانید در دیاگرام بالا بینید، تقریبا  به نیمی از تارنما ها در اینترنت در حال ساخت بر روی پلت فرم وب سایت وردپرس هستند. فقط به این شمردن بدست W3Techs و BuiltWith نگاهی بکنید.

 

اما چرا وردپرس از بقیه بهتر است؟

هیج جای دنیا راهی بهتر و آسان تر از وردپرس برای ساخت یک تارنما رایگان پیدا نمی کنید، زیرا:

 

۱. وردپرس فارسی زیاد عالی و آپدیت می باشد.

WordPress این سیستم مدیریت محتوا (CMS) در کشور ما نماینده رسمی دارد و همگی نسخه های آن به چهره رایگان در وب سایت وردپرس فارسی قرار می گیرد.

 

۲. وردپرس کاملا رایگان است، به اتفاق با بسیاری از پوسته ها و تم های قشنگ که میتوانید برگزیدن کنید.

آموزش طراحی تارنما رایگان با وردپرس وقتی زیباتر می شود که بدانید تعداد نامحدودی از قالب های مجانی برای این CMS هستی دارد. از منابع رایگان آن میتوان به منبع پوسته وردپرس پارسی و از منایع پولی آن می توان به تارنما themeforest اشاره نمود.

 

نکته سایر آنکه وردپرس یک جامعه برزگ از طراحان وبسایت را دارد که در دل همین مردم هستند. وب سایت نکسار نیز قالب وردپرسی است که توسط تیم ما ساخته شده است. در قالب های موجود وردپرس با کمی گشت و گذار می توانید خلاقانه ترین طراحی وبسایت ها را ببینید و از وسط آن قالب ها برای خود دانلود کنید.

 

۳. وردپرس برای بازپسین کاران عالی ست!

اگر شما میتوانید در ورد مایکروسافت مطلب بنویسید بعد می توانید محتوای وبسایت خود را در وردپرس هم وارد کنید. شما می توانید با افزونه های وردپرس وبسایت خویش را اشاعه دهید و تقریبا  هر امکاناتی در ساخت وبسایت خویش نیاز داشته باشید از پلاگین های وردپرس به صورت رایگان استفاده کنید. با “پلاگین ها یا همان افزونه ها” شما قادر به افزودن فرم های تماس، فرم های اشتراک، نگارخانه عکس و … برای تارنما تان خواهید بود. بسیار ساده است، نه؟

 

۴. وردپرس برای سایت های حقیر یا بزرگ؟ جواب: عالی برای هر دو

از تارنگار های عمومی الی سایت های شرکتی قشنگ و فروشگاه های آنلاین، وردپرس می تواند در هر نوع از طراحی تارنما بهترین پبت فرم انتخابی شما باشد. وردپرس توسط eBay، موزیلا، رویترز، CNN، Google Ventures و حتی ناسا استفاده می شود.

 

۵. معمولا قالب های حاضر وردپرس Responsive خواهند بود، یعنی برای موبایل، تبلت و کامپیوتر بهینه شده اند.

پس بدون استخدام یک طراح وبسایت، میتوانید به صورت همهنگام نسخه موبایل و تبلت سایت خویش را داشته باشید.

 

۶. حمایت وسیع و جامعه بزرگ برنامه نویس برای کمک به اشاعه وردپرس.

بخاطر استفاده بسیاری از ملت از این پلت فرم (وب مستر ها، وبلاگ نویسان، گسترش دهندگان تم و سازندگان پلاگین)، پیدا کردن کمک سریع هنگامی که شما به مشکلی بخورید خیلی راحت می شود. بهترین جا برای این شغل انجمن وردپس فارسی است.

 

توصیه من این است که اگر شما به دنبال کتاب آموزش طراحی سایت نیز میگردید، کتابی را بخرید که آموزش ساخت وبسایت با وردپرس را دیتا باشد.

 

البته، دیگر پلت فرم های سیستم مدیریت محتوا نیز برای طراحی وبسایت وجود دارد.

دروپال یک پلتفرم زیاد نیرومند است که محبوب برای طراحی وب و برنامه نویسان با تجربه است، ولی با یک منحنی یادگیری سخت! که یک انتخاب بد برای مبتدیان به حساب می آید.

 

جوملا شبیه وردپرس است و بهره‌گیری زیادی برای فروشگاه های آنلاین می شود. اما شما کمینه باید کمی از برنامه نویسی وبسایت سر در بیاوردید تا بتوانید با این platform طراحی وبسایت کنید.

 

اگر می خواهید جزئیات اغلب بدانید، این لینک را تماشا کنید که یک سنجش بسیار جامع بین وردپرس، جوملا و دروپال کرده است.

چرا طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب مناسب است؟ | وب رمز

در مرحله #۲، من شما را از فرایند گزینش یک نام گستره خوب و پیدا کردن یک فضای برای میزبانی سایت تان مستحضر می کنم.

در مرحله ۳، من به شما اثر می دهم که چگونه برای نصب و سفارشی کردن وب سایت خویش در وردپرس اقدام عملی کنید. نگران نباشید – من شما را از فرایند آسان و بنیادی ساخت وبسایت با وردپرس، با شمار زیادی از تصاویر ارشاد می کنم.

اگر شما هر گونه سوال یا توصیه برای این بخش از راهنمای تعلیم مجانی طراحی سایت دارید، دریغ نکنید! با شرکت ما تماس بگیرید و بخواهید که گوشی را به من بدهند. من حامد ایوبی هستم. مترجم و مؤلف این مقاله.

 

#قدم دوم: پیدا کردن یک اسم پهنه و هاست

برای ساخت یک وب سایت جدید آنلاین، شما نیاز به دو چیز دارید:

 

نام دامنه (یک آدرس وب مانند nexar.ir)

هاست وب (یک سرویس است که سایت شما را به اینترنت متصل می کند و همانند هارد اطلاعات سایت را روی آن می ریزید.)

پلت فرم وردپرس مجانی است، ولی یک اسم دامین و میزبان وب (هاست) برای شما خرج در حدود ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان در سنه به همراه دارد، ولی مفتوح هم خرج آنها کمتر از خوردن یک پیتزا در شمال تهران است!

 

من معمولا برای خرید دامین و هاست وبسایت های ساخته شده بدست خودم و شرکت نکسار از مهین وب سایت یا هاست ایران کاربرد می کنم. از هر دو وبسایت خیالتان کاملا آسان باشد اما باید بدانید که یک نکته مهم در این آموزش طراحی وب سایت همین نکته است که هاست و پهنه را نباید از هر جایی خرید!

 

شرکت های متفرقه فروش هاست و گستره می توانند به شما گزند های بزرگواری بزنند. مثلا تعجب نکنید اگه به شما زنگ زدند و گفتند که اطلاعات شما پریده، ببخشید!

 

از هر جایی هاست می گیرید، هاست لینوکس باشد و حائز کنترل پنل CPanel.

 

چه نوعی دامینی باید گزینش کنیم؟

معمولا کل از حوزه های بین المللی مانند .com و یا .net و یا .org کاربرد می کنند که هر کدام معنای ویژه خویش را دارد. ولی استفاده از گستره های ملی نیز مشابه .ir در ایران میتواند گزینه پسندیده تری و کم خرج تری باشد. برای خرید دامنه .ir باید در سایت ایرنیک ویژگی داشته باشید.

 

اما برای برگزیدن اسم پسندیده برای وبسایت شما دو گذرگاه توصیه می دهم:

 

از اسم شرکت یا اسم خودتان در دامین کاربرد کنید. مانند: www.nexar.ir

از سوژه کار و جنبش خود در حوزه تان استفده کنید مانند www.your-activity.ir

از برگزیدن نام های عجیب ناآشنا برای وبسایتتان دوری کنید. وبسایت شما هر چه اسم کوتاهی تر و زیباتری داشته باشد بهتر به یاد دیگران می ماند.

 

الیته یه نکنه مهم قابل اشاره این است که اگر اسم کار و جنبش شما در نام حوزه شما باشد بخت شما برای بالاتر آمدن وبسایتتان در موتورهای جستجو زیادتر می رود. به مجموعه فرآیندهایی که به درمان عملکرد وبسایت شما در موتورهای جستجو از قبیل گوگل کمک می کند SEO یا Search Engine Optimization می گویند. اگر همنشین دارید وبسایت شما پر گوگل خوب بالا بیاید این نوشتار Seo on Page را بخوانید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 72
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 334
  • بازدید ماه : 948
  • بازدید سال : 3,968
  • بازدید کلی : 12,527