loading...
akhbar tecnolozh11
saqar بازدید : 37 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

بیل گیتس، بنیانگذار کمپانی مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین کسان عالم در جدیدترین بازگویی دیدگاه خویش گفته است "کروناویروس" جدید یک عامل بیماری‌زا است که همانند آن در این ابعاد، هر یک سده یک بار اتفاق می‌افتد و از این جهت نگران کننده است.

به گزارش ایسنا،  بیل گیتس بنیاد گذار کمپانی مایکروسافت گفته است کروناویروس که باعث کشته شدن ۳ هزار تن شده و بیش از ۸۰ هزار تن را در سطح جهان آلوده کرده است، ممکن است "یک پاتوژن(بیماری‌زا) یک بار در هر قرن باشد که ما نگران آن بوده‌ایم."

 

 

 

وی در مقاله‌ای که در گاهنامه پزشکی "New England" منتشر شد، نوشت: من امیدوارم که این خیلی بد نباشد، اما باید بدانیم که باید فعلا با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم.

 

 

 

گیتس و همسرش ملیندا، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سنه ۲۰۰۰ تأسیس کردند تا به بهبود سلامت جهان و رویارویی با تهیدستی- نداری شدید کمک کنند. این پای بست، در تاریخ ۵ فوریه اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک به یافتن روش‌های درمانی و گسترش آزمایش ها روی این ویروس جدید، به گزیده تر برای جمعیت‌های تهیدست اهدا می‌کند که واکنش و نامه سپاسگزاری مسئول جمهور چین را نیز به دنبال داشت.

 

 

 

گیتس در اظهارنظری عجیب گفت: مرض برآمده از کروناویروس جدید موسوم به "کووید-۱۹"(COVID-۱۹) تهدیدی جدی برای جهان به حساب می‌آید، زیرا در سنجش با ویروس‌های کشنده دیگر، کشنده‌تر و واگیردارتر است."

 

 

 

وی نوشت: نخست اینکه این ویروس علاوه بر سالمندان دارای مشکلات سلامتی، ممکن است بزرگسالان تندرست را نیز به کشتن دهد. دوم اینکه "کووید-۱۹" بسیار مسری است. یک فرد آلوده به این بیماری به طور متوسط آن را به دو یا سه نفر سایر منتقل می‌کند و این میزان در حال افزایش است.

 

 

 

رهبران بهداشت جهانی می‌گویند که این بیماری توسط افرادی که به شکل خفیف آلوده به این ویروس هستند و حتی به هیچ وجه علائمی از خود اثر نمی‌دهند، شیوع پیدا می‌کند و از انواع سایر ویروس‌ها مسری‌تر است.

 

 

 

بیل گیتس گفت: نرخ مرگ و میر کووید-۱۹ بسیار شدیدتر از آنفلوانزای فصلی معمولی است.

 

 

 

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که میزان مرگ و میر این بیماری بسته به کیفیت سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی از ۰/۷ تا چهار درصد متغیر است. گیتس گفت که میانگین میزان مرگ و میر فعلی برآورد زده شده در حدود یک درصد است که کشنده‌تر از بیماری‌های همه‌گیر قبلی نشان می‌دهد.

 

 

 

بر اساس اطلاعات مراکز مهار و پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان مثال "آنفلوانزای آسیا" در سال ۱۹۵۷ با نرخ اجل و میر ۰.۶ درصد مایه کشته شدن ۱.۱ میلیون تن و بیماری همه‌گیر "آنفلوانزای اسپانیا" در سنه ۱۹۱۸ با نرخ مرگ و میر ۲ درصد، ۵۰ میلیون نفر را در سرتاسر جهان به قتل رساند.

 

 

 

گیتس زنگ آگاهانیدن را برای رهبران جهان در کوشش برای کمک به کند کردن گسترش این ویروس به صدا درآورد و از کشورهای گسترش یافته آهنگ لغایت به کشورهایی که وسع مالی کمتری دارند، کمک کنند لغایت حاضر رویارویی با این ویروس شوند.

 

 

آخرین قیمت هاو موعد تخفیف محصولات دیجیتال

بهترین هارداکسترنال‌های روزدنیاباقیمت عالی

 

گیتس نوشت: بسیاری از کشورهای دارای درآمد مختصر و متوسط، سیستم‌های سلامت ضعیفی دارند و بیماری‌زاهایی همانند کروناویروس می‌تواند به سرعت آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

 

 

 

مقامات سازمان بهداشت جهانی نگرانی گیتس را در باره شیوع این ویروس و آلوده کردن کشورهای مختصر درآمد مهم دانستند و نسبت به شیوع این مرض در این کشورها ابراز نگرانی کردند.

 

 

 

این نخستین بار نیست که بیل گیتس آگاهانیدن می‌دهد، جهان حاضر مقابله با گسترش یک بیماری عفونی نیست. وی اظهارات مشابهی در ارتباط با شیوع ابولا داشت که بدست WHO به عنوان یک چگونگی اضطراری بهداشت عمومی اعلام شد. پای بست، خیریه بیل گیتس میلیون‌ها دلار برای مبارزه با ابولا اهدا کرد.

 

 

 

"وارن بافت" یگانه دیگر از ابرمیلیاردرهای دنیا، بیل گیتس را "مشاور علمی" خویش خواند و اعلام کرد با وی در مورد کروناویروس صحبت کرده است.

 

 

 

"تدروس آدانوم قبریسیوس" مدیر همه سازمان بهداشت جهانی(WHO) می‌گوید تا روز جمعه ۴۳۵۱ باره ابتلای جدید و ۶۷ باره مرگ در دست کم ۴۸ مملکت در خارج از چین رخ داده است.

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/technews/enews507344.html

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 72
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 287
  • بازدید ماه : 901
  • بازدید سال : 3,921
  • بازدید کلی : 12,480