loading...
akhbar tecnolozh11
saqar بازدید : 27 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

طراحی سایت امروز بسیار ارزان تر از گذشته است. شما به راحتی می توانید یکی از پکیج های طراحی سایت را انتخاب کنید و پس از چند روز وب سایت شما در دامنه و هاست مورد نظرتان قابل دسترسی است. اما شاید برای افرادی که اولین بار است با موضوع طراحی سایت بر می خورند از متفاوت بودن تعرفه ها تعجب کنند. برای همین در این هزینه راه اندازی سایت وردپرس مقاله از دارکوب حالات مختلف یک طراحی را توضیح می دهم.

 

این که وب سایت شما چه نوعی باشد: سایت معرفی (شرکتی)، فروشگاهی و هر نوع دیگر و اینکه در طراحی آن از چه ابزارهایی استفاده شده باشد می تواند در تعیین قیمت وب سایت تاثیر گذار باشد. در این مقاله از دارکوب من حالت های تولید وب سایت با وردپرس را بیشتر برای شما تشریح خواهم کرد.

 

 

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس WordPress یک سیستم مدیریت محتوا CMS است که با کمک آن می توان انواع مختلفی از وب سایت از وبلاگ گرفته تا سایت های شرکتی و فروشگاهی را راه اندازی نمود. از قدرت و محبوبیت وردپرس همین بس که تقریبا بیش از یک چهارم وب سایت های مهم اینترنتی از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. سایت های مهمی چون Sony song، Bloomberg professional و the brand new Yorker. در مقاله ایی دیگر از دارکوب درباره این توضیح داده ام که چه زمانی هایی از CMS استفاده می کنیم چه زمانی به جای وردپرس به سراغ فریم ورک های طراحی وب سایت می رویم.

 

هزینه توسعه وب سایت

هزینه توسعه وب سایت با وردپرس نسبت به امکانات آن متفاوت است. معمولا وب سایت های شرکتی کمترین هزینه را دارند. اما وب سایت های فروشگاهی نسبت به امکانات آن می توانند چندین برابر تفاوت هزینه داشته باشند. بهترین راه برای به دست آوردن هزینه یک وب سایت این است که امکانات مورد نیاز سایت خود را به صورت یک RFP نوشته آن را برای یک شرکت های مختلف ارسال نمایید تا آن ها پروپوزال و هزینه های خود را تعیین نمایند.

 

اما لازم است که شما بدانید که پروژه شما با چه سیستم مدیریت محتوای و تکنولوژی هایی توسعه داده می شود. زمانی که بر سر این موضوع انتخاب خود را انجام دادید، می توانید وارد جزئیات شوید. مثلا اینکه قالب وب سایت شما چطور تولید شده است. متعاقباً هر یک از امکانات وب سایت نیز دارای متعرفه ایی مشخص است که تنها با استعلام دقیق مشخص می شود.

 

من در اینجا به دغدغه قالب وب سایت می پردازم چون می دانم مشکل بسیاری از سایت های طراحی شده در این قسمت نهفته است.

 

طراحی قالب وردپرس

شما برای ظاهر وب سایت و صفحه بندی آن در وردپرس به یک قالب نیاز دارید. در قالب است که جای Header، Footer، Sidebar، NavBar و غیره مشخص می شود. در واقع پلاگین های مختلف سایت در این قالب نصب می شوند. پس گاهی تغییر این قالب تنها کمی کمتر از طراحی وب سایت هزینه بر است. اما قالب یک سایت وردپرسی می تواند به اشکال مختلفی تولید شود. یک قالب می تواند به صورت سفارشی برای یک مشتری توسعه داده شود یا به اصطلاح از قالب های آماده استفاده گردد.

 

طراحی قالب اختصاصی

شاید شما طرح خاصی برای وب سایت خود در ذهن دارید. یا وب سایتی به عنوان مدل نمی یابید یا می خواهید طراحی سایت شما کاملا متفاوت باشد. در این صورت شما به سراغ یک طراح وب سایت می روید و در ابتدا با کمک طراح بر روی فایل PSD سایت را به صورت یک طرح گرافیکی ایجاد می نمایید. پس از طراحی و انجام تغییرات و ویرایش ها و نهایی شدن طرح توسط یک برنامه نویس با زبان ها و کد های مختلف نوشته و پیاده سازی می شود. این روش شاید پر هزینه تر و زمان بر ترین روش باشد. اما مزایای خود را دارد. اینکه طرح در نهایت همان چیزی می شود که صاحب وب سایت می خواهد. حال اینکه سلیقه و خواست مشتری چقدر در عمل وب سایت را به اهداف کسب و کار نزدیک می کند، موضوع دیگری است.

 

شما گزینه های دیگری هم برای تهیه قالب وب سایت خود دارید. مثلا استفاده از قالب های آماده، یا اینکه یک قالب از قالب های شناخته شده دارکوب برای وب سایت خود تهیه کنید. اما بگذارید اول ببینیم که قالب آماده چیست تا به این برسیم که قالب های وردپرس دارکوب چه مزیت هایی دارند.

 

قالب های آماده وردپرس

شما برای استفاده از قالب های آماده وردپرس گزینه های زیادی دارید اما انتخاب از میان این گزینه ها خود چالش بر انگیز است. اگر می خواهید از یک قالب آماده استفاده کنید به موارد زیر توجه کنید.

 

شما باید قالبی انتخاب کنید که:

 

قابلیت تنظیم، انعطاف و توسعه (بیشتر) را داشته باشد

عملکرد خوبی داشته باشد، مثلا بخاطر سنگین بودن سرعت سایت را کاهش ندهد

برای تغییرات به تولید کننده آن وابسته نباشید

الزامی برای به روز رسانی سالانه در آن وجود نداشته باشد

مشکل امنیتی نداشته باشد

برای سئو مناسب باشد

و غیره

قالب های آماده زیادی در اینترنت وجود دارند، حتی برخی از آن ها رایگان هستند. اما شما می توانید برای تهیه قالب های آماده به وب سایت های فروش قالب خارجی و داخلی مراجعه کنید. البته به نظر نمی رسد که قالبی با داشتن المان هایی که در بالا گفته شد در سایت های خارجی با این تفاوت نرخ ارز به صرفه باشد. از سوی دیگر نیز بسیاری از قالب های آماده که امروز در بازار ایران وجود دارند، قالب هایی ترجمه شده از همان قالب های خارجی با برخی محدودیت ها هستند.

 

مشکلات احتمالی قالب های آماده:

 

کیفیت توسعه آنها پایین بوده و دارای خطا باشند

بخشی از کدهای آن رمزگذاری شده و بخش هایی از آن قابل تغییر و ویرایش نباشد

قالب فارسی نبوده و تنها ترجمه ایی از یک قالب خارجی باشد

به واسطه پلاگین های زیاد و لینک های خارجی قالب سرعت آن پایین باشد

طراحی غیر اختصاصی نسبت به نوع و موضوع وب سایت داشته باشد

ایمن نبوده و یا حاوی کدهای مخرب باشد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 72
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 297
  • بازدید ماه : 911
  • بازدید سال : 3,931
  • بازدید کلی : 12,490